Kesäretki 8.6.2024 Lempäälässä ja Vesilahdessa

29.5.2024

Sukuseuramme järjestää perinteisen kesätapahtuman lauantaina 8.6.2024 klo 10.00–noin 16.00. Päivämme alkaa Lempäälästä Lempäälä-talon edestä, jossa linja-auto odottaa meitä (Manttaalitie 15, 37500 Lempäälä). Paikalle pääset kätevästi lähelle omalla autolla (Lempäälä-talon parkkitalo) tai julkisilla kulkuvälineillä: junaltakin vain muutama askel ja olet perillä eikä lähimmältä bussipysäkiltäkään ole pitkä matka.

Teemme alkuun bussilla pienen kierroksen, jossa tutustumme Laikkaan ja Sotavallan kartanoon sekä Putkistoon ja Ihamaan kylään. Matkalla kuulemme tarinoita Spoofin veljeksistä ja siitä, miten he liittyvät Paltut-sukuun. Kierroksen jälkeen tulemme Vaihmalan hoviin, jonka pihamaalla esittelemme Vaihmalan hovin historiaa ja käymme ruokailemassa Vaihmalan hovissa (kolmen ruokalajin lounas).

Vaihmalan hovista jatkamme matkaa Vesilahden Kaakilaan. Kuulemme esityksiä Kaakilasta ja Kaakilan taloista, joissa Göran Lohjelmin haaran jälkeläisiä asui. Näitä taloja ovat Hara, Kokkola, Rankki ja Toikka. Kaakilasta jatkamme Vesilahden kirkonkylään, jossa vieraillaan pappilassa ja juomme iltapäiväkahvit ToriKaffilassa. Takaisin Lempäälä -talolle palaamme klo 16.00.

Pyydämme maksamaan ruoka- ja kahvirahan 32 euroa / henkilö etukäteen Lohjelm-Palttu sukuseura ry:n pankkitilille Op FI25 5732 0920 1518 87, viitenro 20239. Linja-auton tarjoaa sukuseura. Ilmoittautumiset la 1.6.2024 mennessä puhelimitse 040 5531363 /Meri Kokkola tai meri.kokkola@elisanet.fi. Muistathan mainita ilmoittautumisen yhteydessä myös allergiat ja erityisruokavaliot. Tervetuloa!